נציבות הסחר הפדרלית (FTC)

נציבות הסחר הפדרלית (FTC) נוסדה בשנת 1914 במטרה לשמור על מסחר הוגן ללא קרטל. היא סוכנות בלתי תלויה ברשות המבצעת, כלומר, היא אינה חלק ממשרד הרשות המבצעת של נשיא ארה”ב נציבות הסחר הפדרלית בנויה מ-8 אגפים, 3 לשכות, ו-12 משרדים, ומפקחת על פעולות הממשלה, על הכלכלה ועל הפיקוח הרגולטורי. לנציבות הסחר הפדרלית מטרה כפולה: להגן על צרכנים ולהגן על בעלי עסקים מפני התנהלויות עסקיות נוגדות תחרות, בלתי הוגנות, ובלתי ישרות.

FTC Logo

הנציבות עוקבת אחר השיווק והפרסום של כל מה שנמכר בתוך ארצות הברית ומחוצה לה. אגף הפרסום של נציבות הסחר הפדרלית מתמקד בקידום שיטות שיווק בטוחות ומועילות של אלכוהול, טבק ומזון לילדים. המשרד לעניינים בינלאומיים פועל בשיתוף עם סוכנויות בינלאומיות אחרות המשרתות את אותה מטרה שמשרתת נציבות הסחר הפדרלית: יצירת סביבה עסקית הוגנת ותחרותית. בהסדרת מוצרים רבים ושונים כל כך, נציבות הסחר הפדרלית עובדת לעיתים קרובות יחד עם מחלקות ממשלתיות פדרליות, כמו מנהל המזון והתרופות (FDA) ומחלקת החקלאות של ארצות הברית (USDA). ה-FDA מטפל בדרישות הנוגעות למזון, לתוספי תזונה, למוצרי קוסמטיקה ועוד. מחלקת החקלאות של ארה”ב מטפלת בדרישות הנוגעות למזון אורגני, לבשר, לעופות, לביצים ולשפמנונים. עסק המוכר מזון, תרופות, תוספי תזונה, ומוצרי קוסמטיקה בארצות הברית צריך להכיר את התקנות שנקבעו על ידי ה-FDA, מחלקת החקלאות של ארה”ב ונציבות הסחר הפדרלית. נציבות הסחר הפדרלית מזהה דרישות שיווק ופרסום כתקנות תיוג. אלה כוללות שיווק באינטרנט ותוויות על המוצרים. הן על היצרן והן על היבואן עשויה להיות מוטלת האחריות לתיוג, ובכלל זה כתבי ויתור או אזהרות למען שמירה על בטיחות הצרכנים. תיאורי פרסום ותוויות חייבים להיות נכונים ולא מטעים. אי עמידה בדרישות אלה עלול להשית על היצרן או על המוכר קנסות, עיכובי ייבוא, סירובי ייבוא ותפיסות מוצרים מצד ה-FDA.

בין ה-FDA, מחלקת החקלאות של ארה”ב ונציבות הסחר הפדרלית, נושא התיוג זוכה להסדרה מוקפדת בארצות הברית, וחשוב להיות ערים לכמה מדרישות אלה. מוצרים אורגניים, לדוגמה, מוסדרים הן על ידי נציבות הסחר הפדרלית והן על ידי מחלקת החקלאות של ארה”ב. מחלקת החקלאות של ארה”ב דורשת שמוצרים אורגניים יישאו תעודת אישור, ונציבות הסחר הפדרלית מסדירה כיצד יפורסמו מוצרים אורגניים אלה. תוספי התזונה ומוצרי הקוסמטיקה מוסדרים הן על ידי נציבות הסחר הפדרלית והן על ידי ה-FDA. הנציבות מתמקדת בעיקר בתיאורי הפרסום באינטרנט, ואילו ה-FDA מתמחה בתיאורים המופיעים בתווית שעל המוצר. גם ה-FDA וגם נציבות הפדרלית הציבו תקנים לגבי אימות תיאורי מהות המוצרים מתוך דגש על הצורך בראיות מדעיות אודות היתרונות והבטיחות של המוצרים המוסדרים. כל הסוכנויות האלה תרות אחר תיאורים בלתי הולמים שעלולים להטעות ולהונות את הצרכן, והמטרה שלנו היא לעזור לך להימנע מקנסות, מעיכובים, מסירובים ומתפיסות, על ידי תיקון תיאורי מהות המוצרים לפני שיהיה מאוחר מדי.