ביקורות על תוויות

תיוג המוצר הוא הרבה מעבר לפירוט פעולותיו ומרכיביו בחלקה החיצוני של אריזתו. במקרה הטוב, התווית מספקת את המידע הנחוץ לצרכנים כדי להרגיש בטוחים ולדעת שהם בחרו את המוצר הנכון, ובמקרה הגרוע, תווית יכולה להטעות ולסכן את אותם אנשים ששמים את מבטחם במה שהחברה מוכרת להם. למרבה המזל, התוויות הגרועות באמת אינן מגיעות לשוק בזכות סביבה מוסדרת היטב שיצר הממשל האמריקני.

FDAImports--Label Review Services

למעשה, אחוז גבוה של פסילות ועיכובים של מוצרים נובע מתיוג לקוי. מנהל המזון והתרופות (FDA), נציבות הסחר הפדרלית (FTC), סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP) וסוכנויות ממשלתיות אחרות (OGA), לכל אלה דרישות וציפיות שבהן יש לעמוד כדי ליצור תווית העומדת בדרישות החוק.

בהתאם למוצר, קיימות תיבות שונות שיש לסמן כדי שהתווית תעמוד בתקני המכירה בשוק האמריקני. באחריותם של היצרן, המפיץ או היבואן להבין כללים ותקנים אלה ולנקוט את הפעולות הנדרשות כדי לציית לחוק. בין אם אתה עסק קטן ובין אם אתה תאגיד גדול, הנמצא מחוץ לארה”ב או בתוכה, בין אם יש לך מוצר אחד ובין אם מספר מוצרים, על התוויות שלך לעמוד באופן מדויק בתנאים הספציפיים של דרישות החוק לגבי תיוג כדי שמוצריך יופצו לצרכן.

עקרונות התיוג של ה-FDA

בלי קשר למוצר שלך, קיימים פרטים מסוימים שחייבים להופיע על התווית. הפרטים הבאים מתייחסים למוצרים המוסדרים על ידי ה-FDA, אך גם למוצרי צריכה בשוק.

  1. הצהרת זהות – מהי? (היא שונה משם מותג, לדוגמה: “ממחטת נייר לפנים” לעומת “קלינקס”)
  2. הצהרה כמויות – מהי כמות המוצר
  3. הצהרת האחראי – מי האחראי למוצר? (לדוגמה, היצרן ומפיץ הקצה)

קיימים גם רכיבים כלליים הדרושים לכל סחורה ספציפית. חלקם כוללים (בין השאר) את הפרטים הבאים:

  • מזון: מידע תזונתי אלא אם כן קיים פטור (רשימת עובדות על המרכיבים התזונתיים), רשימת מרכיבים, הצהרת אלרגנים אלא אם כן קיים פטור, ותיאורים מיוחדים על מהות המוצר
  • תרופות ללא מרשם: הוראות שימוש ברורות במידה מספקת (לאיזו מטרה אתה נוטל את התרופה, מהם הסימנים והתסמינים, מהן האזהרות), רשימת מרכיבי התרופה, וישות מקומית שאליה יוכלו הצרכנים להגיש תלונות
  • תוספי תזונה: תיוג תוספים (דומה לתיוג המרכיבים התזונתיים), הצהרת אלרגנים, רשימת מרכיבים וישות מקומית שאליה יוכלו הצרכנים להגיש תלונות
  • מכשירים: הוראות שימוש ברורות במידה מספקת, ישות מקומית שאליה יוכלו הצרכנים להגיש תלונות, ואזהרות אחרות. לגבי מכשירים, הדרישות יכולות להשתנות לאחר סיווג המכשיר (אחת הסחורות המסובכות יותר)
  • מוצרי קוסמטיקה: באופן דומה, הצהרת מרכיבים, תכולה נטו, ואזהרות חובה

מעבר לכללים הבסיסיים, קיימות דרישות אחרות שבהן יש לעמוד. לדוגמה, סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארה”ב (מכס) דורשת שעל התווית יופיע מקום ייצור המוצר (הצהרת ארץ מוצא של סחורות שאינן אמריקניות). יתרה מכך, קיימות דרישות שהן נבדלות אף יותר מהדרישות הכלליות, בהתאם לסחורה הספציפית שלך. לדוגמה:

  • תרופות: הוראות שימוש ואזהרה
  • מזון: רשימת עובדות על המרכיבים התזונתיים
  • פירות ים: תקנות HACCP (ניתוח הסכנות ונקודות הבקרה הקריטיות) לגבי פירות ים

מדוע נחוץ תיוג?

נציבות הסחר הפדרלית (FTC) מסדירה את כל צורות הפרסום. ה-FDA מסדיר את התוכן ואת הצורה של תוויות של מזון, מוצרי קוסמטיקה, תוספי תזונה, מכשור רפואי ותרופות. תוויות הן למעשה צורה מיוחדת של פרסום, כך שגם ה-FTC וגם ה-FDA מסדירים אותן. ה-FDA סוקר את התוויות ובודק אם הן עומדות בדרישות הבסיסיות המאפשרות למוצר להיכנס לשוק. כללים בסיסיים אלה זוכים לעיונם של סמכויות שיפוט רבות. לרשות הסוכנויות המסדירות את תיוג המוצרים עומדות אפשרויות אכיפה שונות, לרבות עיכוב מוצרים בגבול, הוצאת צווים להסרת מוצרים מהמדפים, תפיסת מוצרים והוצאת צווי מניעה כדי לעצור את ההפצה.

ה-FDA וה-FTC מטילים על היצרן ועל המפיץ (יבואן) את האחריות לוודא שיהיה קל למצוא ולקרוא את פרטי התוויות הדרושים, ושהתווית תכיל כתבי ויתור או אזהרות הדרושים לשמירה על בטיחות הצרכנים (לדוגמה, תיוג אלרגנים). על היצרנים, על היבואנים ועל המפיצים מוטלת האחריות לוודא שתיאורי מהות המוצר המופיעים בפרסומות ובתוויות (לרבות באתר האינטרנט וברשתות החברתיות) נכונים ואינם מטעים.

כללים מיוחדים לגבי תיאורי מהות המוצר

אם ברצונך לנסח תיאורים על מהות המוצרים שלך החורגים מכללי התיוג הבסיסיים, ברשות ה-FDA קיימים כללים מסוימים לכך: כללים מיוחדים לגבי תיאור מהות המוצר. ה-FTC או ה-FDA יכולים להגדיר מפרטים אלה, אך בדרך ה-FTC תקבע את הכללים וה-FDA יאכוף אותם. הנקודה החשובה ביותר היא להקפיד על כך שהתיאורים לא יוליכו שולל. חשוב לחזור ולהדגיש שהתיאורים להיות נכונים. בנוסף, על התיאורים להיות זהים בכל אמצעי הפרסום (תוויות, אתרי אינטרנט, עלונים, וכדומה). לקבלת מידע נוסף על תיאורי מהות המוצר ועל ניתוח התיאורים עיין בדף שלנו כאן.

באיזה אופן קשור שיווק באינטרנט לתיוג?

אתרי שיווק באינטרנט (במיוחד אתרי נקודות מכירה) וחומרי שיווק וקידום מכירות אחרים שייכים בדרך כלל לתחום המונח המשפטי ‘תיוג’. לכן, ה-FDA מסדיר גם אותם. כן, זה נכון: ה-FDA מסדיר את המכירות באינטרנט וה-FDA יכול לשלוח (ובדרך כלל גם) שולח מכתבי אזהרה (הנקראים ‘מכתבי סייבר’) לחברות המפרסמות תיאורים בלתי חוקיים ותיאורים שלא ניתן להרשות את פרסומם באתרי אינטרנט למכירת מזון, תוספי תזונה, מוצרי קוסמטיקה, משקאות, תרופות או מכשור רפואי. לאחר שה-FDA ימצא אתר אינטרנט המפרסם תיאורים בלתי חוקיים על תוספי תזונה או על תרופה ללא מרשם, לדוגמה, ה-FDA ידאג לאתר את המוצרים שנמכרו דרך אתר אינטרנט זה וינסה לעצור את כניסתם לארה”ב לצורכי מסחר. בתרחיש הגרוע ביותר, ה-FDA יפנה למכס או לשירותי פיקוח הדואר בארה”ב (פקחי הדואר) לקבלת סיוע כדי לאתר ולתפוס את המוצרים.

ה-FDA גם עורך חיפושים באופן פעיל באתרי האינטרנט כדי לאתר תיאורים פרסומיים על מהות המוצרים. ה-FDA יחבר באופן חוקי בין התיאורים הפרסומיים הבלתי חוקיים לבין המוצרים המיובאים שלך. לאחר מכן ימצא ה-FDA את המוצרים המיובאים ויעצור אותם בגבול, ויוציא צווי עיכוב או סירוב של ה-FDA על מוצרים מיובאים. למידע נוסף, קרא כאן: שיווק באינטרנט.

הקפד על כך שתיערך ביקורת על התוויות שלך

הפקחים וקציני הציות של ה-FDA סוקרים בקביעות את תוויות המוצרים המוסדרים כשהם מיובאים לארה”ב.

אם אתה חברת הזנק או שוקל להקים מיזם חדש, ואתה צריך לדעת במה כרוך המיזם מבחינת הוצאות, פרקי זמן מוגדרים ונקודות תורפה אפשריות לגבי דרישות התיוג והשיווק של המוצר שלך, דבר איתנו. אם אתה חברה רב לאומית שהשלימה תהליך זה מאות פעמים בעבר, אך אינך מצליח להסתדר עם הכללים והתקנות החדשים הקשורים לתיוג, גם כאן אנו יכולים לעזור לך.

מלא את הטופס שלהלן, כדי שנוכל לסקור את התוויות שלך כך שיעמדו בדרישות ה-FDA וה-FTC. מוצעות הנחות על ריבוי תוויות.

זקוק לביקורות על תוויות? המומחים שלנו יכולים לעזור.